Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Un Nouveau Souffle est le nom de la liste citoyenne porté par Charles Fournier, qui s’est présentée en Centre-Val de Loire aux élections régionales 2021. J’ai eu la chance de pouvoir travailler pour cette campagne, menée par Claire Veret, en tant que chargé de communication. Une première expérience du genre à laquelle j’ai contribué dans la stratégie et la réalisation de supports.

Chargé de communication

J’ai intégré l’équipe en janvier 2021 alors que la campagne avait démarré 4 mois plus tôt. C’est avec joie que j’ai découvert un candidat engagé, profondément écologiste et une équipe déterminée à faire gagner cette liste crée et portée par près de 600 citoyen-nes. Au sein de l’équipe, j’ai participé à l’élaboration de la stratégie de communication, à la réalisation de vidéos, à la gestion du site internet et surtout, aux relations avec la presse.

Réalisations : mises en page – Cartons web – Création visuelles (hors logo)

Vidéos

Réalisation – tournage – montage

Réalisation – tournage – montage

Entretiens

Réalisation – tournage – montage

Réalisation – tournage – montage

Annonces

Réalisation – montage

Réalisation – tournage – montage

Relations presse

Le but du jeu ? Faire connaître notre programme, notre candidat et surtout… les élections régionales. Ce scrutin est très peu connu du grand public et plutôt boudé par les médias. Entre relations avec la presse locale et nationale, j’ai oeuvré à faire vivre notre projet dans l’actualité de la campagne.